poniedziałek, 30 czerwca 2014

KWASY ALFA-HYDROKSYLOWE - AHA





 

Co to jest?
Nawet jeśli tytuł posta Ci nic nie mówi, to pewnie kwas migdałowy, kwas mlekowy, kwas jabłkowy, kwas cytrynowy czy kwas glikolowy pewnie szybko skojarzysz z ofertami różnych salonów urody.
Kwasy AHA należą do grupy eksfoliantów czyli substancji złuszczających skórę, pomagają w usunięciu martwych komórek naskórka, rozjaśniają i wygładzają powierzchnię skóry.
Występują powszechnie w kwaśnym mleku, trzcinie cukrowej czy cytrusach.
Ich działanie silnie zależy od zastosowanego stężenia.W preparatach kosmetycznych stosowanych w domu stężenie AHA nie powinno przekraczać 5-10%. W salonach kosmetycznych stosuje się bardziej skoncentrowane roztwory o stężeniu 15-40%.

Dla kogo?
Stosowanie kwasów AHA pomaga w leczeniu trądziku, rybiej łuski, brodawek, przebarwień, zniesieniu rogowacenia słonecznego i spłyceniu zmarszczek. 

Preparaty zawierające kwasy AHA:



- bogatą ofertę preparatów zawierających kwasy AHA oferuje firma BingoSpa, np.:

peeling do twarzy, cena ok. 18 zł

eksfoliator AHA 25%
Eksfoliator, firmy Ziaja zawiera 25% kwasów AHA, cena ok. 10 zł
krem do stóp, Green Pharmacy, cena ok. 8zł

3 komentarze:

  1. Naturalnie, zgadzam się z Tobą. Jednak preparaty które przedstawiłam są w pełni bezpieczne.

    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wow, wow, wow. Jestem pod wieeelkim wrażeniem! Wprawdzie przeczytałam dopiero posty z kwietnia 2013, ale naprawdę podziwiam Cię za Twoją wiedzę!
    Również i mi jest bliska tematyka, którą przedstawiasz na blogu. Jestem dopiero na poziomie beginner, ale z wielką przyjemnością czytam wszystko co tutaj zamieściłaś.
    Może to zabrzmi naiwnie z mojej strony, ale mam nadzieję, że zaspokoisz moją ciekawość. Jak budowa kofeiny ma się do tego, że po dodaniu gorącej wody zwiększa się jej skuteczność?

    OdpowiedzUsuń
  3. Dziękuje bardzo :)

    Pozdrawiam!

    Ps. Kofeina nie wykazuje znaczniejszego wzrostu aktywności pod wpływem gorącego rozpuszczalnika (czyli w gorącej wodzie) :)
    Jest ona związkiem pobudzającym/stymulującym działanie układu współczulnego, przez co wydaje nam się, że posiadamy więcej energii. Pamiętaj, że kofeina występuje nie tylko w kawie (podawanej zazwyczaj na gorąco) ale też w energetykach działających również pobudzająco.
    Tu nie tyle temperatura decyduje o skuteczności a jej zawartość w preparacie.

    OdpowiedzUsuń